Mulțumim pentru trimiterea solicitării! Un membru al echipei noastre vă va contacta în curând.
Mulțumim pentru trimiterea rezervării! Un membru al echipei noastre vă va contacta în curând.
Schița de curs
1. Fundamentele AR și Ecosistemul AR
- Introducere la AR: Definiție, istoric și evoluție. Diferențele dintre VR, AR și MR (Realitate Mixtă).
- Aplicațiile AR: Prezentare a industriei (E-commerce, Educație, Medicină, Gaming, Industrial).
- Tehnologiile principale ale AR: Urmărire (Tracking) – Recunoașterea de imagini, Detectarea planurilor, Urmărirea lumii, 6DOF vs. 3DOF.
- Ecosisteme mobile: Introducere la ARKit (iOS) și ARCore (Android). Discuție asupra capacităților și limitelor lor.
- Mediu de dezvoltare: Instalarea Unity și configurarea AR Foundation.
- Atelier 1: Setarea primului proiect AR.
2. Urmărirea poziției și plasarea obiectelor
- Bazele urmăririi lumii: Planuri orizontale și verticale (Detectarea planurilor).
- Gestionarea intrărilor: Detectarea atingereațiunilor și gesturilor. Concepte de raycasting în AR.
- Atelier 2: Plasarea obiectelor 3D în lumea reală.
- Manipularea obiectelor: Scalare, rotire și mutare a modelelor 3D plasate de către utilizator.
- Atelier 3: Interacțiune cu obiecte. Adăugarea controller-urilor pentru manipularea modelelor.
- Ancore persistente: Salvarea și încărcarea sesiunilor AR.
3. Realitatea Augmentată bazată pe imagini și animație
- Recunoașterea de imagini: Principii, crearea bibliotecilor de imagini de referință.
- Atelier 4: Realitate Augmentată bazată pe imagini: Detectarea unui afiș/poster și superpunerea unui model 3D sau video asupra acestuia.
- Animație și efecte vizuale: Integrazionea animațiilor în modelele 3D. Utilizarea sistemelor de particule în AR.
- Atelier 5: Îmbunătățirea design-ului. Adăugarea de animații și efecte vizuale simple.
- Recunoașterea feței și a corpului: Introducere la crearea filtrilor – principii de funcționare, maskuri 3D.
4. Urmărirea avansată și UX/UI în AR
- Urmărirea obiectelor 3D: Scanearea și utilizarea obiectelor fizice ca markeri.
- Occluderea: Făcerea obiectelor virtuale să pară ascunse în spatele obiectelor reale – cheia la realizare.
- Interfața utilizator (UX/UI) în AR: Provocările de design, design 3D, principii de plasarea informațiilor pe display (HUD).
- Atelier 6: Interfață și instrucțiuni: Adăugarea unei interfețe la proiect care indică necesitatea de a scana un spațiu.
- Noul AR și experiențele partajate: Introducere în sesiunile AR multiple persoane.
- Optimizarea performanței: Sfaturi pentru modele 3D, texturi și script-uri.
5. Publicare, etică și viitorul AR
- Testarea aplicațiilor AR: Provocările în testare (diferite condiții de iluminat, medii, dispozitive).
- Publicarea aplicațiilor: Procesul de export și publicare în Apple App Store și Google Play Store.
- Tendințele viitoare în AR: WebAR, tehnologiile ochelarurilor AR (de exemplu, HoloLens, Magic Leap) și potențialul Realității Mixte (MR).
- Etica, confidențialitatea și securitatea în AR: Aspectele legale și etice legate de scanearea spațiului utilizatorului și a datelor.
- Proiect final: Prezentarea proiectelor completate ale participanților, discutând provocările și lecțiile învățate.
Cerințe
- Nu este necesară nicio cunoștință tehnică anterioară
- Nu este necesară nicio experiență anterioară de programare
- Experiența cu limbaje de marcare (HTML, XML, etc) poate fi utilă
35 ore