Schița de curs

1. Fundamentele AR și Ecosistemul AR

  • Introducere la AR: Definiție, istoric și evoluție. Diferențele dintre VR, AR și MR (Realitate Mixtă).
  • Aplicațiile AR: Prezentare a industriei (E-commerce, Educație, Medicină, Gaming, Industrial).
  • Tehnologiile principale ale AR: Urmărire (Tracking) – Recunoașterea de imagini, Detectarea planurilor, Urmărirea lumii, 6DOF vs. 3DOF.
  • Ecosisteme mobile: Introducere la ARKit (iOS) și ARCore (Android). Discuție asupra capacităților și limitelor lor.
  • Mediu de dezvoltare: Instalarea Unity și configurarea AR Foundation.
  • Atelier 1: Setarea primului proiect AR.

2. Urmărirea poziției și plasarea obiectelor

  • Bazele urmăririi lumii: Planuri orizontale și verticale (Detectarea planurilor).
  • Gestionarea intrărilor: Detectarea atingereațiunilor și gesturilor. Concepte de raycasting în AR.
  • Atelier 2: Plasarea obiectelor 3D în lumea reală.
  • Manipularea obiectelor: Scalare, rotire și mutare a modelelor 3D plasate de către utilizator.
  • Atelier 3: Interacțiune cu obiecte. Adăugarea controller-urilor pentru manipularea modelelor.
  • Ancore persistente: Salvarea și încărcarea sesiunilor AR.

3. Realitatea Augmentată bazată pe imagini și animație

  • Recunoașterea de imagini: Principii, crearea bibliotecilor de imagini de referință.
  • Atelier 4: Realitate Augmentată bazată pe imagini: Detectarea unui afiș/poster și superpunerea unui model 3D sau video asupra acestuia.
  • Animație și efecte vizuale: Integrazionea animațiilor în modelele 3D. Utilizarea sistemelor de particule în AR.
  • Atelier 5: Îmbunătățirea design-ului. Adăugarea de animații și efecte vizuale simple.
  • Recunoașterea feței și a corpului: Introducere la crearea filtrilor – principii de funcționare, maskuri 3D.

4. Urmărirea avansată și UX/UI în AR

  • Urmărirea obiectelor 3D: Scanearea și utilizarea obiectelor fizice ca markeri.
  • Occluderea: Făcerea obiectelor virtuale să pară ascunse în spatele obiectelor reale – cheia la realizare.
  • Interfața utilizator (UX/UI) în AR: Provocările de design, design 3D, principii de plasarea informațiilor pe display (HUD).
  • Atelier 6: Interfață și instrucțiuni: Adăugarea unei interfețe la proiect care indică necesitatea de a scana un spațiu.
  • Noul AR și experiențele partajate: Introducere în sesiunile AR multiple persoane.
  • Optimizarea performanței: Sfaturi pentru modele 3D, texturi și script-uri.

5. Publicare, etică și viitorul AR

  • Testarea aplicațiilor AR: Provocările în testare (diferite condiții de iluminat, medii, dispozitive).
  • Publicarea aplicațiilor: Procesul de export și publicare în Apple App Store și Google Play Store.
  • Tendințele viitoare în AR: WebAR, tehnologiile ochelarurilor AR (de exemplu, HoloLens, Magic Leap) și potențialul Realității Mixte (MR).
  • Etica, confidențialitatea și securitatea în AR: Aspectele legale și etice legate de scanearea spațiului utilizatorului și a datelor.
  • Proiect final: Prezentarea proiectelor completate ale participanților, discutând provocările și lecțiile învățate.

 

Cerințe

  • Nu este necesară nicio cunoștință tehnică anterioară
  • Nu este necesară nicio experiență anterioară de programare
  • Experiența cu limbaje de marcare (HTML, XML, etc) poate fi utilă
 35 ore

Numărul de participanți


Prețul pe participant

Cursuri viitoare

Categorii înrudite