Schița de curs

Introducere

Săptămâna 1: Introducere în Mobile Development

  • Ecosistemul și tendințele aplicațiilor mobile
    • Introducere în peisajul aplicațiilor mobile (iOS și Android)
    • Diferențe între aplicațiile native, hibride și multiplatformă
    • Prezentare generală a fluxului de lucru și a instrumentelor de dezvoltare a aplicațiilor mobile
  • Dezvoltarea nativă vs. dezvoltarea multiplatformă
    • Diferențe esențiale între dezvoltarea de aplicații pentru o singură platformă (nativă) și pentru mai multe platforme (multiplatformă)
    • Avantaje și dezavantaje ale fiecărei abordări
    • Prezentare generală a platformelor native comune (iOS, Android) și a instrumentelor multiplatformă (React Native, Flutter)
  • Introducere în JavaScript Programming
    • Sintaxa și structura de bază a JavaScript
    • Variabile, constante și tipuri de date (număr, șir de caractere, boolean, obiect)
    • Operatori și expresii
    • Fluxul de control: if, else, switch
    • Introducere în funcții și domeniul de aplicare (domeniu global vs domeniu local)
  • Configurarea Xcode pentru dezvoltare iOS
    • Introducere în Xcode IDE: interfață, instrumente și flux de lucru
    • Instalarea Xcode și rularea simulatorului iOS
    • Introducere în limbajul de programare Swift
    • Scrierea unei aplicații Swift de bază și rularea acesteia pe simulatorul iOS
  • Configurarea Android Studio pentru dezvoltarea Android
    • Instalarea Android Studio și configurarea mediului
    • Configurarea și utilizarea emulatorului Android
    • Introducere în limbajul de programare Kotlin și sintaxa de bază
    • Scrierea unei aplicații Kotlin de bază și rularea acesteia pe emulatorul Android
  • Configurarea mediului de dezvoltare nativ React
    • Instalarea Node.js și React CLI nativ
    • Introducere în Expo și crearea unui proiect cu Expo
    • Rularea unei aplicații simple "Hello World" pe ambele emulatoare iOS și Android

Săptămâna 2: Bazele iOS și Android

  • Introducere în Swift și Xcode IDE
    • Variabile și tipuri de date în Swift (Int, Float, String, Bool, etc.)
    • Constante cu let și variabile cu var
    • Instrucțiuni de flux de control(if, switch, bucle)
    • Funcții și parametri în Swift
    • Gestionarea erorilor în Swift
  • Proiectarea interfeței cu utilizatorul în iOS
    • Introducere în storyboard-uri și Xcode Interface Builder
    • Proiectarea layout-urilor aplicațiilor utilizând Auto Layout și constrângerile
    • Adăugarea componentelor interfeței utilizator: butoane, etichete, câmpuri text, imagini
    • Gestionarea interacțiunilor cu utilizatorul și a evenimentelor (de exemplu, clicuri pe butoane)
    • Construirea unui formular simplu de autentificare și validarea datelor introduse de utilizator
  • Introducere în Kotlin și Android Studio IDE
    • Sintaxa de bază Kotlin (variabile, tipuri de date și funcții)
    • Înțelegerea siguranței null și a claselor de date din Kotlin
    • Introducere în arhitectura și componentele aplicației Android (Activities, Fragments)
    • Gestionarea ciclului de viață al activității în aplicațiile Android
  • Proiectarea interfeței cu utilizatorul în Android
    • Proiectarea interfețelor utilizator Android cu ajutorul fișierelor XML layout
    • Lucrul cu managerii de aspect (LinearLayout, RelativeLayout, ConstraintLayout)
    • Adăugarea de componente interactive (butoane, vizualizări de text, texte de editare)
    • Utilizarea Java/Kotlin pentru a gestiona intrarea utilizatorului și tranzițiile de activitate
    • Construirea unui formular de autentificare cu validarea intrărilor
  • Depanare de bază în Xcode și Android Studio
    • Cum să utilizați punctele de întrerupere, jurnalele și consola de depanare
    • Instrumente și tehnici comune de depanare pentru iOS (instrumente Xcode, simulator)
    • Instrumente comune de depanare pentru Android (Logcat, Android Debug Bridge)
  • Testarea și rularea aplicațiilor pe dispozitive reale
    • Conectarea dispozitivelor fizice la Xcode și Android Studio
    • Implementarea aplicațiilor pe dispozitive fizice (iPhone și telefoane Android)
    • Simularea diferitelor condiții de rețea, niveluri ale bateriei și măsurători de performanță

Săptămâna 3: Dezvoltare multiplatformă cu React Native

  • Introducere în React Native și JavaScript for Mobile
    • Ce este React Native și de ce să îl utilizați?
    • Prezentare generală a modului în care React Native transformă JavaScript în cod nativ
    • Sintaxa JSX: Scrierea structurilor asemănătoare HTMLîn JavaScript
    • Componente React: Componente funcționale vs. componente bazate pe clase
    • State și Props: Gestionarea fluxului de date în cadrul componentelor React native
  • Stilizarea în React Native
    • Introducere în Flexbox și importanța sa în designul layout-urilor
    • Crearea layout-urilor receptive atât pentru iOS, cât și pentru Android
    • Aplicarea stilului specific platformei utilizând modulul Platformă din React Native
  • React Navigație pentru aplicații multiplatformă
    • Introducere în React Navigation și containerele de navigare
    • Crearea navigației cu stivă pentru tranzițiile de ecran
    • Implementarea navigării prin taburi și sertare pentru aplicații mai complexe
    • Transmiterea datelor între ecrane și gestionarea stărilor de navigare
  • AccessUtilizarea caracteristicilor dispozitivelor native
    • Utilizarea caracteristicilor dispozitivului, cum ar fi camera și locația în React Native
    • Integrarea API-urilor precum Geolocation, Camera și AsyncStorage
    • Gestionarea permisiunilor pentru accesarea hardware-ului dispozitivului (diferențe între iOS și Android)
    • Stocarea datelor local cu AsyncStorage și integrarea bibliotecilor terțe pentru persistență
  • Pregătirea aplicațiilor pentru implementare
    • Configurarea setărilor aplicațiilor pentru producție în Xcode și Android Studio
    • Crearea APK-urilor pentru Android și testarea pe dispozitive reale
    • Pregătirea iOS aplicații pentru prezentarea în App Store (pictograme ale aplicației, certificate de semnare)
    • Finalizarea a React proiecte native pentru implementarea în producție pe ambele platforme
  • Prezentarea proiectului final
    • Prezentarea în fața clasei a React aplicații native pentru toate platformele
    • Colectarea feedback-ului și discutarea îmbunătățirilor potențiale
    • Sesiunea finală de întrebări și răspunsuri și observațiile finale

Rezumat și pași următori

Cerințe

  • Înțelegerea de bază a conceptelor de programare

Audiență

  • Dezvoltatori de telefoane mobile
  • Programatori
 105 ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (5)

Upcoming Courses

Categorii înrudite